Son of Saul / Saul fia
Hungary 2015

Info Trailer
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directed by László Nemes, drama, 107 min, eng subtitles written by László Nemes, Clara Royer
with Géza Röhrig, Levente Molnár, Urs Rechn, Sándor Zsótér, Todd Charmont

Wednesday 21.10.2015 - 19.00, Ciné Utopia
Thursday 22.10.2015 - 19.00, Ciné Utopia

October 1944, Auschwitz-Birkenau. Saul Ausländer is a Hungarian member of the Sonderkommando, the group of Jewish prisoners isolated from the camp and forced to assist the Nazis in the machinery of large-scale extermination. While working in one of the crematoriums, Saul discovers the corpse of a boy he takes for his son. As the Sonderkommando plans a rebellion, Saul decides to carry out an impossible task: save the child's body from the flames, find a rabbi to recite the mourning prayer, Kaddish, and offer the boy a proper burial.

The first feature film by László Nemes plunges its viewer directly into the heart of a concentration camp. It does not tell the story of the Holocaust, but the simple story of one man caught in a dreadful situation: the camera follows him throughout the film, revealing only his immediate surroundings, and creating an organic film space of reduced proportions close to human perception. Thus, not simply witnessing or observing, we actually  descend into hell with Saul

Awards
Cannes International Film Festival 2015 (Grand Prix, FIPRESCI Prize, Francois Chalais Prize, Vulcain Award for Best Sound to Tamás Zányi)

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Octobre 1944, Auschwitz-Birkenau. Saul Ausländer est un membre hongrois du « Sonderkommando », un groupe de prisonniers juifs isolés du reste du camp et forcés à aider les Nazis dans leur entreprise d’extermination à grande échelle. Alors qu’il travaille dans un crématorium, Saul découvre le cadavre d'un garçon qu’il pense être son fils. Il décide alors de mener à bien une tâche impossible : sauver le corps de l'enfant des flammes, trouver un rabbin pour réciter le Kaddish des endeuillés et offrir au garçon des funérailles convenables.

Le premier long métrage de László Nemes plonge le spectateur au cœur d'un camp de concentration. Il ne raconte pas l'histoire de l'Holocauste, mais celle d'un homme qui se retrouve dans une situation terrible. La caméra le suit tout au long du film et ne montre que son environnement immédiat, créant ainsi un espace proche de la perception humaine. Au lieu d’être de simples spectateurs, nous accompagnons Saul en enfer.

Prix
Cannes International Film Festival 2015 (Grand Prix, FIPRESCI Prix, Francois Chalais Prix, Vulcain Prix du meilleur son pour Tamás Zányi)

En collaboration avec lux_film_prize_en_generic_horizontal.jpg